Kuchisake-onna


Kuchisake-onna..apekah ini???
Ni adalah urban legend kt jepon...slh satu hantu yg femes kt jepon...
kite kt Malaysia ade pontianak,langsuir...
kt jepon pon ade hantu gak..ni slh satunye....
hantu ni akn tnye soalan sblom bnuh seseorang
nak tahu lgi lanjut???

Jom Layanzz



Jom selidik bout Kuchisake-onna niy....yg K-C tahu...
ade byk versi bout cter niyh
Urban legend ni bermula pada ratusan tahun yang lepas kot,seorang wanita muda yang merupakan salah seorang isteri atau gundik seorang samurai. Dia dikatakan sangat cantik dan mungkin curang pada suaminya. Samurai tersebut rasa sangat cemburu dan berasa dayus,dan menyerang isterinya dan mengelar mulut isterinya dari telinga ke telinga, dan jerit "anda rasa anda cantik sekarang?!"


Itu versi lain..ni yg lain...Ada seorang wanita berjalan pada waktu malam (terutama semasa waktu malam berkabus), dengan mukanya ditutup oleh satu topeng pembedahan.

Bila dia bertemu seseorang (terutamanya kanak-kanak, remaja-remaja kolej / pelajar sekolah tinggi), dia akan bertanya, "Adakah saya cantik?".Jika jawapannya"ya" dia akan buka topeng dan berkata, "Bagaimana dengan sekarang?". 

Jika mangsa berkata "tidak," dia akan membunuh mereka atau memotong mulut mereka serupa dengan rupanya..dia menggunakan gunting yang besar untuk memotong mulut mangsa.

Itu yang jawab "ya",bagi yang jawab "tidak",dia akan menculik mereka untuk ke rumah lamanya di mana suaminya memotong dia. 

Jika mangsa memberitahu dia cantik kali kedua, dia mengikut mangsa kerumah dan membunuh mereka di depan pintu rumah mereka.



Ni yang hot....Semasa musim bunga dan musim panas 1979, desas-desus berita Kuchisake-onna sepanjang Jepun tentang kelibatnya memburu kanak-kanak.

Pada Oktober 2007, seorang penyiasat telah menjumpai rekod rekod lama dari 1970 tentang seorang wanita yang mengejar budak-budak kecil, tetapi telah dilanggar sebuah kereta , dan meninggal tidak lama kemudian . Mulutnya dikoyak dari telinga ke telinga.

Pada tahun 2004, satu legenda serupa merebak ke seluruh bandar-bandar di Korea Selatan.

0 comments:

Post a Comment

Singgah jew kew?? Komen skit..hehe