Jom BERSIH 9 Julai



Keadaan negara kita yg skrang niyh kacau bilau n ade yg bergadow sme sndiri
hari niyh...sejarah baru dah tercipta tok negara kita dgn ada nye perhimpunan BERSIH niyh
Tuntut hak tp pda pandangan K-C,knp msti nak berperang smpa cmni skali??
ini ke nak tuntut hak????
n melayu yg ramai join an???kalo btol tok rakyat..mane pergi kaum cina n kaum india
mmg btol ni negara kita n kite tuntut hak...tp spe pemimpin yg tuntut hak wu???
pkir2 lah sndiri
Jom K-C bwk korg tgk BERSIH 9 Julai niyh

Jom Layanzz



ni adalah video kt slh satu perhimpunan bersih
KUALA LUMPUR: Datuk Seri Anwar Ibrahim dan beberapa pemimpin pembangkang lain serta penganjur perhimpunan haram BERSIH dilaporkan ditahan polis dekat KL Sentral ketika berarak dari Hotel KL Hilton di mana mereka berkumpul. 

Turut dilaporkan ditahan kerana menyertai perhimpunan haram itu ialah Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Pengerusi BERSIH, Datuk S Ambiga.Kenyataan rasmi polis mengenai penahanan itu belum diperoleh. - Berita Harian



Polis Selangor tahan individu bawa peluru


SHAH ALAM: Polis Selangor menahan 18 orang, antaranya kerana membawa senjata dan baju-T dengan logo perhimpunan haram BERSIH 2.0 sejak malam tadi. 

Menurut kenyataan media Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor di sini hari ini, tiga lelaki termasuk seorang remaja yang menaiki sebuah kereta ditahan jam 9.50 malam tadi dalam satu sekatan jalan raya di Kuala Selangor dekat sini apabila polis menemui peluru senapang patah serta parang dibalut dengan bendera PAS.Mereka yang berumur antara 17 dan 45 tahun disiasat mengikut Seksyen 8 (a) Akta Senjata 1960 dan Seksyen 6(1) Akta Bahan Kakisan dan Senjata Berbahaya 1958.

Sebelum itu, polis menahan tujuh lelaki dalam sekatan jalan raya di dua lokasi berasingan di daerah itu pukul 4.30 petang semalam dan merampas baju-t tertera perkataan BERSIH 2.0 dan risalah berkaitan perhimpunan haram. 

Tangkapan pertama membabitkan empat lelaki berumur antara 21 dan 54 tahun manakala tangkapan kedua membabitkan tiga lelaki berumur antara 25 dan 48 tahun dan mereka disiasat mengikut Seksyen 47 Akta Pertubuhan 1966. - BERSIH 



Perhimpunan Bersih: FRU lepas gas pemedih mata


Polis terpaksa melepaskan gas pemedih mata untuk menyuraikan keadaan hampir 500 peserta perhimpunan haram yang berkumpul di Masjid Jamek berhampiran LRT.
Walaupun diberi amaran tetapi mereka masih berdegil menyebabkan polis terpaksa bertindak ke atas kumpulan orang yang berterusan melaungkan seruan anti kerajaan. 


Di Dataran Maybank, kumpulan penyokong Bersih semakin meningkat apabila kumpulan yang sedia ada disertai penyokong DAP yang bergerak masuk dari arah Pudu. 
Kumpulan penyokong terbabit mula berarak menghala ke Istana Negara.



KJ ketuai perarakan Patriot ke Stadium Merdeka 


KUALA LUMPUR: Lebih seribu anggota kumpulan Patriot yang diketuai Ketua Pemuda UMNO, Khaiy Jamaluddin, berarak dari Bukit Bintang ke Stadium Merdeka sebagai membantah perhimpunan haram BERSIH 2.0. 

Perhimpunan itu turut diharamkan polis bagi mengelak kejadian tidak diingini.Khairy adalah antara inividu yang dilarang berada di tempat perhimpunan haram di ibu negara hari ini.Polis sudah menahan beberapa pemimpin pembangkang yang termasuk dalam senarai individu yang dilarang memasuki ibu negara itu. - Berita Harian




Komen K-C
mmg btol tok tuntut hak dlm pilihanraya...pilihanraya wu slh satu cre tok plih kerajaan..
tol ta???
dorg kan stat dri plihan raya...knp tnak buat win-win situasion..
jgn ler buat cmni...t rakyat yg mkin susah tau...


0 comments:

Post a Comment

Singgah jew kew?? Komen skit..hehe